Friday, June 5, 2009

Ikke Drikk Deg Overstadig!


IKKE DRIKK DEG OVERSTADIG!

VG Skriver Om Forhåndsregler for å sette seg inn i taxi. Dette pga av to drosjesjåfører som er under lupen til politiet mistenkt for voldtekt [Les Mere].








Det er helt uakseptabelt at noen skal bli utsatt for voldtekt av mennesker under tjeneste.
Nå er det jo selvsagt slik at alle former for voldtekt er ekstremt uakseptabelt.
Men skal vi nå begynne å frykte mennesker i tjeneste?

Det skrives om dørvakter som utfører vold og provokasjon, politi menn med dårlig bedømmelse av situasjoner, drosjesjåfører som utfører vold og voltekt osv.
Nå er det nødt til å skje noe her folkens. Dette holder ikke mål.
Alle skal føle seg trygge, skjer uhell hvor mennesker blir utsatt for vold, voldtekt eller andre provokasjoner så burde det settes hard straff inkludert høye bøter. Nok er nok.
Det finnes ingenting som tilsier at mennesker som utfører slike ugjerninger ikke skal bli straffet hardt. Riktignok burde alt vært slik.
Men mitt poeng er at disse er under offentlig tjeneste, dermed så burde straffen svare til dette.
Dette er ingen indikasjon på at de som er mistenkt nå er de skyldige.

Men det er et poeng som jeg synes Norge burde ta til rette for.
Hvorfor straffes mennesker hardere for å stjele penger eller utføre ran enn mennesker som blir utsatt for vold, voltekt og andre former for overgrep?
Kan noen gi meg et godt svar på dette?

Penger er erstattelig. De kan fikses og tjenes inn.
Menneskers sin såre skjebne er noe helt annet. Det må fikses på en annen måte.
Tenk på deg selv hva hadde gjort deg mest såret?
At noe hadde skjedd med barnet, hunden eller familien din i form av overgrep eller at du mister penger i et ran, innbrudd eller lignende?

Nå vil ikke jeg bli ansett som en sutrepave. Jeg lever et rikt liv med mye innhold.
Jeg er stort sett glad og positiv til det meste, men jeg har mine synspunkter.
At VG kommer med forhåndsregler for hvordan man skal te seg ute på byen er helt forkastelig. Unyttig informasjon.
Ingen kan noe for at de er på feil sted til feil tid.
Lag så mye regler som du bare orker, men slike ting kan skje uansett.
Derfor mener jeg istedet for å spre frykt, spre informasjon.
Slike ting er langt fra dagligdags.

La derfor folket være slik som de er, så får vi betrakte dette som en svært uheldig episode.
La oss håpe at vedkommende som har utført ugjerningene blir tatt og under rettferdigheten og sannferdighetens navn får rettferdig straff. GOD HELG!

No comments:

Post a Comment