Tuesday, February 24, 2009

Konservatisme og generalisme

Jeg leste i dagbladet i dag om Frp som ville fjerne Brustad sperret.
De ville gjøre det slik at handel kan gjøres alle dager.

Men jeg synes det funker ganske dårlig (ikke for meg, men for andre).
Tross alt samfundet har gått videre. Mye har skjedd så hvorfor skal ikke søndagene bli mere åpen?

Vi har et 24/7 samfund som ikke tar pause. Noen jobber natt, andre jobber helg, noen har A4 tid og noen jobber kun på skippertak. Hvorfor skal ikke vi få bestemme når vi skal handle.
Det er mine penger og mitt valg. Jeg er ikke noen frp'er i hele tatt.
Men jeg ser rett og slett ikke logikken i dette?

Dette er jo konservatisme og generalisme i aller høysete grad.
La folket få bestemme selv hva de skal bruke penger på.

Det snakkes jo så meget om finanskrise i disse dager, vil ikke dette føre til enda flere dagsverk?

Hvorfor skal ting være så firkantet, de fleste av oss i den yngre garde vil jo ha valgfrihet.
Ikke under alle ledd, men handlefrihet og frihet til å velge er et kjempeflott tiltak.
Jeg unner ingen som ikke har A4 tid til å ikke handle når de føler for det.

Dette skaper nye årsverk, de selger produkter, folk tjener penger og kunden får det han/hun vil ha når han/hun vil ha det. Jeg fatter rett og slett ikke problemet.

No comments:

Post a Comment