Tuesday, March 3, 2009

Munnbind På Demokratiet.

Jeg leste i DB i dag at fildeling skal sensureres.
Det vil si at man ikke får tilgang på fildeling steder. Dette er et munnbind på demokratiet.
Det nevnes flere eksempler hvor nasjoner har gjort visse demokratiske begrensninger.
Det nevnes at Sveits har kriminalisert alle som kritiserer det Sveitsiske rettsystemet.

Om de skulle kriminalisere fildeling så vil det finnes noen som vil finne et nytt smutthull.
Dette er helt forkastelig, og enda et forsøk på å avgrense friheten på internett.
Det virker for meg som om platebransjen er blitt gammeldags og en skygge av seg selv.
En mye bedre løsning hadd vært å gi brukerne 100% frihet og betale en avgift.

Jeg forstår bare ikke at dette er en konflikt mellom alle partene. Tross alt så er dette et demokrati og ytringsfriheten står sterkt. Skal de virkelig sensurere folket frie vilje. Det finnes mange måter å løse dette på. Hvorfor skal det være så svart/hvitt.

Er det ikke en bedre ide om alle hadde fått tilgang til informasjon.
Så kan vi som er brukere få velge selv hva vi bruke på nettet.
Jeg ser på dette som en hund som tisser for å markere et standpunkt.
Dette er primitive innstinkter som jeg gjennkjenner i platebransjen. Maken til usamarbeidsvillige partnere skal man lete lenge etter.

Når skal platebransjen lære og gi folket det de vil ha.

Det finnes en tid hvor det er på tide å ta av seg hatten og gå.
Jeg undrer om dette er riktig tidspunkt for platedirektører å gjøre dette, slik at den nye barberte generasjonen kan overta.

No comments:

Post a Comment