Monday, March 9, 2009

Internsak?

I dag har Yssen gitt ut en bok som omhandler konflikten mellom Valla og Yssen (les artikkel DB) eller VG.

Dette er egentlig en internsak som vi som tilhører offentligheten får like mye utbytte som andre hvorfor skal jeg vite hva soe interne saker. Greit nok at dette omhandler en konflikt i øverste hold, men berører egentlig dette så mye oss andre? Jeg tenker at dette er en sak som skulle bli fikset internt og ikke offentlig.
Hvorfor skal jeg vite om disse?

Siden saken omhandler mobbing på arbeidsplassen, så kan det være en slags ventil for andre i tilsvarende saker. Det å bli mobbet på arbdeisplassen er temmelig alvorlig.
Det henger ikke på greip at voksne mennesker skal få oppleve noe så vondt.
Det hele minner mere om barn i sandkassa istedet for en saklig proffesjonell debatt.

Hvorfor skal denne Valla ha vært så urettferdig mot Yssen. Det gidder jeg ikke bruke krefter på å tenke på engang. Det viktigste utfallet fra denne saken er at det ble en slags sak mot mobbing på arbeidsplassen. Noe jeg selv er sterkt i mot.

Men hvorfor klarte ikke LO å rydde opp i dette selv, de er jo helt ute i det blå.
En så seriøs forening som skal hindre slike saker og hjelpe andre i tilsvarende situasjoner klarer ikke å rydde opp i slike ting selv. Hvor seriøst er dette?

Jeg håper denne saken gjør det lettere for andre som har følt seg trakkasert til å komme frem i lyset, men ser jeg LO ute i tabloidene igjen med en tilsvarende sak, så burde det komme noen kokkurenter på banen for å blåse de vekk. Dette er langt fra holdbart.

Jeg er glad at saken skapte mere fokus på mobbing og at vi klarer å forkjempe dette.
Jeg krysser fingrene for at jeg slipper å lese tilsvarende uproffesjonelle saker i tabloidene igjen (selv om jeg frykter det værste).

No comments:

Post a Comment