Wednesday, March 4, 2009

Aksjon mot Tv-Lisensen.

Aksjonsleder Lars Engen vil fjernet Tv-lisensen.
Tv-lisensen er en byrde for mange økonomisk.
Det har ikke blitt lettere gjennom årene fordi vi har ikke kunne ha valgt bort NRK.

Noen ville nok si at siden de ikke har penger til Tv-lisensen så burde de ikke hatt Tv.
Men Tv er en kjempeflott medie for å holde folk oppdatert på hva som skjer i landet.
En demokratisk talerør som også innebærer underholdning. Jeg selv er provosert over statens arrogante holdning til Tv-lisensen. Det er for meg helt hinsides at vi ikke skal velge selv hva vi vil betale for å se på.

Totalt sett så er Nrk langt fra enestående og burde fått mere konnkuranse. Nå er jeg ikke den som ser mest Tv, men det er heller ikke poenget. Jeg må betale samme hva det er for Tv lisensen.
Jeg blir provosert over hvor mye jeg betaler for statlige selskapligheter til Nrk. Vi har jo mange andre kanaler som er mye mere konkret, informativ og underholdende. Men Tv-lisensen må betales. Vi har et nytt system som de kaller det digitale bakkenettet. Til og med der gir jeg Nrk stryk, fordi jeg må betale Tv lisens selv om jeg bare vil se film og bruke min Tv til å surfe internett. Det er en ensidig provokasjon og makt markering som ligner totalitær ekstrem politikk fremfor en demokratisk holdning.

Folk har klaget på Tv lisensen i mange år, men det eneste valget vi får er enten å betale mere eller besøk va en innkrever. Jeg synes dette reflekterer en dårlig holdning og får Nrk til å fremstå som hestetyver i stedet for intelektuell, informativ og kunde vennlig.

I et intervju sier de til aksjonen som skal holde plass på Marienlyst, Oslo sier Nrk at de ikke forstår aksjonsmetoden vedrørende at de skal levere Tv'n, for de har ikke et system for å ta i mot Tv'er. Dette fremstår for meg som et fryktelig morsomt og humoristisk innslag kommunikasjonsdirektøren.
Klart de ikke har det, det er litt av meningen av denne aksjonen å fremstille en mening.

Jeg håper dette får Nrk til å innse alvoret med Tv-lisensen og at hele losje opplegget bak denne ordningen avskaffes umiddelbart til fordel for folket og demokratiet.
Kan ikke Nrk konkurrere på lik linje med alle andre kanaler.
Det finnes så mye reklame skjult i alle verdens kroker og hjørner å begynne å tenke nytt og kreativt er noe alle har godt av.

No comments:

Post a Comment