Thursday, March 5, 2009

Et skritt i riktig retning

Superhelten Trond Giske er på banen igjen. Han har gått ut i avisene i dag og proklamert at du nå kan eie en Tv uten å betale lisensavgift [Les Mere Her].
Dette er et flott skritt og en selvfølge etter teknologisk utvikling. Jeg har stor sans for Trond Giske fordi han får ting til å skje. Enig eller uenig. Så kjemper han for de han har ansvaret for.

Tv'er i dag blir brukt til å mangt. Noen surfer nettet, noen ser bare film, noen har ikke tv signal i hele tatt og noen bruker tv til å redigere egen film.
Det finnes så mye man kan bruke Tv`n til og dette er et kjempflott tiltak som folk har kjempet lenge om. Det har vært mange tvetydige regler innenfor lisensomerådet.

Det jeg har undret meg over er alle disse reglene. Et eksempel: Hvis mor og sønn bor i samme hus. Moren kjøper en Tv og sønnen kjøper en Tv i sitt navn. Da må man betale Tv lisens.
Helt på jordet spørr du meg. Akkurat som det ikke koster nok fra før av.

Da undrer jeg. Må de som setter opp flatskjermer med kjøpt reklame betale lisensavgift også.
I tilfellet ja, hvorfor? Det er så vannvittig mye tull med disse reglene og jeg kan bare håpe at politikerene bortviser disse udaterte reglene slik at vi kan få en bekymring ut av verden.

Jeg håper bare at vi kan få fjernet denne avgiften og at NRK skjerper sansene sine.
Enten ved kraftig pris reduksjon eller ved å kutte avgiften totalt.
Det er ikke noe i veien med reklame. De fleste av oss er godt vant til reklame og ser ikke problemet i dette.

No comments:

Post a Comment