Monday, March 2, 2009

Siv Jensen Kupper Igjen

Jeg leste i dagbladet i dag om snikislamister som bruker frp som deres flaggparti.

Jeg har all respekt for frp's førstedame Siv jensen. En flink politiker med mye bein i nesa.
Hun har tunga rett i munnen men og er fryktelig flink i å tale sin sak.
En høyst nødvendig brikke i dagens politiske demokrati.

Men jeg klarer ikke helt å forstå ideene, arbeiderpartiet går rett i stupen på innvandrere og Frp skal klemme de. Jeg er for innvandrere. Jeg synes det beriker vår tradisjon og de fleste innvandrere jeg kjenner er mere Norsk enn meg. Hvorfor skal Frp gi gass her?
Jeg også er i mot ekstreme praksiser for religioner. Men jeg ser ikke svart hvitt på situasjonen.
Det må gå an å se dette fra et annet perspektiv.

La oss se litt på sakene:
Når innvandrere kommer til norge får de penger, et hjem og etablerer støtte. Kjempeflott.
Alt som blir gitt de er nytt og de får fancy smancy leiligheter med alt til.
Hvorfor det? Godt spørsmål. Det må finnes en bedre måte å hjelpe disse nye landsmennene enn å gi de alt i top notch. Ingen trenger dette, så hvorfor skal noen få det i hele tatt?

Her kunne de innskrenket og spart masse allerede. Men nei, dette er en utgiftspost signert og levert fra det norske folket. Vi kunne heller gjort en deal med de store elektro kjedene som kaster slike fjernsyn hver dag. Hva med å kjøpe disse til en fair pris?
Leilighetene trenger ikke være helt ny, de kan godt være brukt, men med god standard.
Det er et paradoks at de skal få dette og vi andre skal sslite med å få boliglån.

Men tilbake til saken. Jeg synes det er flott at Frp vil ta i mot innvandrere, men det lukter valgflesk. Det er ganske fjernt fra den restriktive frp politikken. Ap mister stemmer med sin sosete og ukomplette politikk, Frp ser feilen og skal rette dette opp. Dobbeltmoral.
Jeg vil gjerne at innvandre skal komme hit og føle seg komfortable med vår situasjon men jeg liker bare ikke bakdelene med Frp. Tross alt så er det hvem som skal betale regninga som skiller Frp fra Sv.

La oss ikke glemme at Frp vil at du skal betale for sykehus, veier, bensin osv.
Det er det som er privatisering. Det blir som en ny Margareth Tatcher og hennes ny liberalisme.
Hvordan skal vi fikse slikt i tider som dette. Hvor markedet stuper og alle ruger på pengesekkene? Hvis vi ikke skal betale skatt, hvor skal ellers pengene komme fra?
Tar vi fra oljefondet så tar vi fremtiden. Skal disse brukes på individuel markeds politikk eller fellesskapet?

Som sagt jeg liker at Frp tar inn innvandrere og jobber mot rasisme. Men er det bedre at vi skal sitte i Spania og klage over juleribba på gamlehjemmet, hvor vannskelig det er å kommunisere med spanske sykepleiere og hvor dyrt det er i Norge? Vi står ovenfor en viktig tid i møte.
Hvor vi med utvikling, feil og tabber prøver å komme frem til den absolutte sannhet, skal vi da avfeie dette demokratiet med en totalitær politikk?

Jeg kommer nok til å stemme ganske rødt neste valg, for ny konservatismen ligger langt fra min natur. Nytenking er bare positivt, men dette lyder bare litt falskt. Men i en annen take så har de jo ikke gjort noe nytt. De vil jo kaste ut ekstrem tilfeller. Så den er grei, men hvor skal skillet gå?
Hvem skal bestemme dette? Vi har tross alt noen små grupperinger i vårt samfund som ikke er helt bra også. Hvor skal vi da gjøre av disse?

Jeg tenker et samlet Norge hadde gjort susen. Et sammlet felleskap hvor ærlighet går hånd i hånd med individet. Vi som samfund må tenke på fremtiden, og hva er fremtid uten fellesskapet? Ingenting. Så jeg er delevis happy og delevis trist for hennes utsagn.
Tross alt må det gå an å finne en løsning for alle. Skal vi betale egne avgifter for alt så bommer vi igjen på fellesskapet. Så fremhev fellesskapet og hold deg til saken. Politikere fjerner alt for mye fokus fra det som egentlig er et faktum.

No comments:

Post a Comment